Csirip felhő a MeetOffon

| Címkék: Twitter MeetUp MeetOFF Biztonság Mikroblog Sikersztori | 2012.05.17. 16:26

@meetoffHát újra eljött a hónap ezen napja. Azaz tegnap megrendezésre került a májusi MeetOFF. Sajnos egy kisebb technikai probléma áradat miatt fél óra késéssel kezdődtek az előadások, de ez igen hasznos volt pár embernek, aki késve érkeztek.

 

 

@brandmonitor_huAz első előadó Szabó Zita volt a Brand Monitor-tól az előadás címe pedig „A twitterező, ha magyar” volt. Megtudhattuk tőle a 2011 harmadik negyed évében mért twitter statisztikai adatok eredményit, elemzéseit és a hozzájuk fűzhető trendeket.   Ezek az adatok a magyar nyelven írt twittekre alapultak. Kiderült az hogy a magyar bejegyzések 39%-a Budapestre tehető, de a harmadik legaktívabb magyar környezet külföldre tehető. A nemek harca itt is folytatódott és a nők győzedelmeskedtek, mert a  magyarul twittelők 69%-a nő. Hát sajnos a következő lehangoló tényt sokan ismerjük már, azaz hogy a legaktívabb korosztály a 14-18 év közöttiek, akik az éppenséggel leghíresebb celebjüket istenítik lépten -nyomon. Pár érdekesség még kiderült abból, hogy mely napokban és napszakokban a legaktívabbak a felhasználók. Például a hét közepén azaz szerda, csütörtök magasságában több bejegyzés érkezik mint a hét többi napján, de néha ez vasárnap is megtörténik. Abból pedig, hogy a magyarok többsége este fele oszt meg twitter bejegyzéseket, ellentétben a nemzetközi viszonyokkal ahol délben történik meg ez az ugrás. Következtethetünk arra, hogy nálunk még igen gyerekcipőben járnak a mobil internet felhasználók.

Ez így nagyon száraznak tűnhet így leírva, de igen hasznos és érdekes előadás volt. Ezen kívül végre láttam egy jól összeszedett prezi.com-os előadást, amitől nem szédültem el és még élvezete is az átmeneteket.

 

@kisviragA második előadó egy mikroblog siker sztorival érkezett. Ő pedig Katona Zsuzsa volta, aki ország szerte híres lett a #szulunk hashtag miatt. Elmesélte, hogyan is sikerült elérnie a felkapottságot és hogy ezen következményeken ő is meglepődött. A sztori röviden annyi, hogy kisvirág a magzatvíz elfolyásától kezdve kb. 9 twitter bejegyzést tett a vajúdása közben ezek közül a két utolsót a párja írta meg helyette. Ezt valamiért a sajtó és a twitterező társadalom egy része (biztos az okosabbik J) élő közvetítésnek vette. Sokan retwittelték a bejegyzéseit, megjegyzéseket fűztek hozzá és igen elterjesztették ezzel a hashtag-et. Így a témának lettek ellenzői és támogató is egyből, ezzel megindult a lavina. Pedig elvileg már nem ez volt az első #szulunk twitter eset Magyarországon. Elég hamar rá is harapott a magyar média itt a tények kedvéért kiragadnám a felsorolást a prezentációból:

  • Vasárnap levél HVG-től, hétfőn ott a cikk
  • Kedd: megjelenik a Bors újságírója
  • Szerda: megjelenik a Borsban a cikk
  • Csütörtök: Jön a TV2, még aznap Aktív
  • Péntek: hazautazást felveszi az RTLklub
  • Hétfő: Fókuszban adásba megy
  • kb. egy hónappal később Kiskegyed cikk

Amint láthatjátok igen felkapták az eseményeket egyből a kismamáról aki élőben közvetítette twitteren a szülését.

Hát nagyon gondolkoztam mi legyen ebből a tanulság, de alig tudom kihozni. Talán lehetne az, hogy milyen könnyen lehet gerilla marketinget szervezni bárminek vagy esetleg lehetne az, hogy milyen buta a társadalmunk, akár lehetne az, hogy hogyan vezessük meg a médiát. Persze ezek közül bármelyik lehetne vagy egyik sem. Mindenki vonja le a saját konklúzióját.

 

@szogesA harmadik előadó is egy siker sztorival érkezett. Ő Szölősi Gábor, alias:szögi volt egyben az egyik MeetOff szervező és a lemondottemar.hu anonim készítője.  Az előadása címe a „Mikroblogok a közösségi média zászlóshajói, avagy hogyan kerülj címlapra perceken belül” nagyon érdekes és egyben kicsit bullshit is.

Az előadás teljesen a lemondettemar.hu weboldal készítésének lépéseit és az azokból fakadó tapasztalatokat taglalta.

Az ötlet a hasonló egyszerű weboldalakból (pl: vanenet.hu, isitchristmas.com) érkezett és persze az aktuális politikai helyzetből. Az oldal készítéséből adódó tapasztalatok igen érdekesek és mindenkinek hasznosak lehetnek. Például, hogyan lehet a twitter segítségével egy nap alatt az indexre bekerülni és kihasználni egy hírhullámot. Ezen felül, el lehet érni egy semmit mondó oldallal is napi 4000 látogatós számot, vagy akár egy igen jó százalékú visszatérőt.

Sajnos igazán ez szöginek adott sok tapasztalatot, de ezzel is megmutatta, hogy valósítsuk meg ötleteinket mindegy milyen elrugaszkodottak. Így ebből is profitálhatunk, ha csak tapasztalatot.

 

@balabitA negyedik előadó Ipolyi Andrea volt a Balabit It Security–től ahol PR Managerként dolgozik. Gyorsan meg is magyarázta, hogy ez mit is jelent: egy PR Manager abban segít egy cégnek, hogy mit kommunikáljon kifelé magáról. Ezen kívül a bemutatkozásból megtudhattuk azt is, hogy a Balabit-on belül van egy igen érdekes vonal. Pontosabban az, hogy lehetővé teszik minden munkatársuknak egy blog vezetését a céges honlapon. Nem korlátozzák miről írhatnak , nem kötelezik az írásra őket, de a lehetőséget megadják és ezzel is összekovácsolják a csapatot. Ez a megoldás nekem igen tetszetős fel is csigázta a fantáziámat.

De nem ez lenne az előadás témája, hanem Andrea szeretett volna egy tükröt állítani a hallgatósága elé ezt takarta a cím is „Girl in the mirror”. Talán úgy lenne könnyű összefoglalni ezt a pár percet, hogy végigmentünk minden kérdésen, ami fontos lehet az interneten való életünk biztonságával kapcsolatban:

  • Tudod mit osztasz meg?
  • Tudod ki követ?
  • Tudod ki élhet vissza vele?

Talán mindenre a legjobb válasz ugyanúgy az előadásban hangzott el:

Az örök tény, hogy „Minden ami Vegasban történik, az Vegasban is marad.” megváltozott arra, hogy „Minden ami Vegasban történik, az a YouTubeon marad.”

Ezzel a mondattal most én is búcsúznék, következő témám is egy meetup beszámolója lesz, remélem azt is elolvassátok.

(A képek forrásai:
http://twitter.com/#!/BalaBit/
http://twitter.com/#!/szoges
http://twitter.com/#!/meetoff
http://twitter.com/#!/brandmonitor_hu
http://twitter.com/#!/kisvirag )

A bejegyzés trackback címe:

https://bt-vilag.blog.hu/api/trackback/id/tr104522448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kkasa 2012.05.18. 11:49:48

Tökre igaz a prezi és a szédülés kapcsolata. :-)
Én tegnap voltam Adattárház meetup-on, ahol a vendéglátó is a Prezi volt. Csak az első sorban volt már hely, szóval nagyon közel a kivetített tartalomhoz és persze a házigazda iránti tiszteletből is prezi-k mentek. Néha az agyam úgy érezte magát, mint a vidámparkban...
süti beállítások módosítása